Njuter

Har det toppenbra här i San Agustin.  Varm och soligt! Men om man ska tro på det som sägs, att det är 27 grader varmt hemma, så är det "bara" 25 här. MEN... här slipper jag alla måsten som jobb,  hem, familj och allt annat. Här kan jag koppla av, sola, läsa, promenera precis hur och när jag vill.

Igår blev det en rejäl promenad från San Agustin, genom öken landskapet i Maspalomas, runt i Playa Ingles och sedan tillbaka till San Agustin.  En tur på ca 15 km.

I morse vaknade jag med migränanfall,  satt i duschen i 30 minuter och det blev lite bättre. Vi bestämde att hålla oss på vår terrass under dagen.  Där hade jag möjlighet att få ordentligt med skugga. Vi misstänkte också att det skulle vara fullt på stranden eftersom det var lördag och parkeringen utanför hotellet var full med spanska bilar.

I kväll tog vi bussen mot Las Palmashållet för att besöka ett shoppingcentrum.  Vi småhandlade lite. Mest till Ellen för min del, som vanligt. Käkade god middag på Foster's Hollywood.  Super gott!

Blev taxi tillbaka till San Agustin från shoppingcentrumet.  Vi kunde inte hitta busshållplatsen.

I morgon ska vi gå till stranden.

San Agustin

Vi anlände sent natten till idag.  Två timmar försent. Klockan var 3 på morgonen när vi äntligen kom fram till vårt hotell i San Agustin.  I rummet väntade två ost och skinkbaugetter, två iskalla öl och vatten. Smakade väldigt bra för vi var både hungriga och törstiga.  Vi hade inte ätit sedan vi var på Arlanda.

Hotellet är fantastisk fint. Litet med knappt 20 rum. Rummen består utav sovrum, vardagsrum med köksdel och stort badrum. Smakfullt renoverat med mysiga möbler och superskön säng! Vi har markterass med utemöbler i massiv rotting och två solsängar. Poolen ligger bara några meter bort. Ägarna är svenskar. Dom har varit och presenterat sig och hälsat oss välkomna. Dom är jätterara och hjälpsamma.  Vi ser havet från våran terrass och det är kanske 100 meter dit. Går man några hundra meter till så kommer man till en schysst sandstrand med solstolar.

I morse gick vi upp vid 9. Jag kände mig pigg trots knappt 5 timmars sömn. På våran dörr hängde en påse med färskt bröd. Frukost åt vi på vår terrass.

Bakom hotellet ligger San Agustins shopping centrum. Det blev en sväng dit efter frukost för att inhandla diverse saker för kommande dagars frukost och lunch.

Dagen började ganska molnigt och lite lätt blåsigt. Väldigt varmt i solen. Vi bestämde att det var våra solstolar på terrassen som skulle vara våran primära plats denna första dag här.

Efter en sen lunch och en kortare siesta i solstolen gick vi ut på promenad.  Vi hade en planerad geocacheingrunda som vi taggade på att göra. Blev en tur på ca en halv mil. Vädret var kanon. Sol, klarblå himmel och 25 grader varmt.

På vägen tillbaka hem mot hotellet blev det middag på en grekisk taverna (haha ja fast vi är i Spanien). Helt ok mat dock tyckte jag att min kyckling var aningen torr. Men en iskall Mythos öl sätt väldigt fint 🍺

I natt kommer vi nog sova väldigt gott efter den här dagen.  I morgon blir det strandhäng🌴☀️🌴

Ögonbryn

I onsdags var jag ju och tatuerade mina bryn, igen. Tredje gången faktiskt. Kosmetisk pigmentering sitter inte lika permanent som en tatuering. På mig har det hållt i några år varje gång.

Den här gången gjorde jag brynen på Tule Kosmetik i Sundbyberg. En riktigt duktig tjej! För första gången testade jag Microblade metoden.

Före och efterbilder kommer från tulekosmetik på Instagram.

Söndags kväll

Just nu är det soffhäng Framför Tv:n. Gubben kollar hockey VM och jag surfar på nätet. Ska inte vara uppe så värst länge till. Det är ju arbetsdag i morgon.

Lördagskvällen började med att My och jag låg i varsitt soffhörn och läste. Vid 22-tiden fick vi ett ryck och började städa. Somnade vid halv tvåtiden och sov till nio i morse.  Då fortsatte jag att tvätta och städa.  Väckte My vid halv elva.

Vi var en sväng till landet under dagen. Ellen blev så lycklig när hon såg poolen så hon slet av sig kläderna och badade. 18° i vattnet men inget som bekymrade henne. Tok unge.

Jag höll på att flytta runt utemöblerna på landet mellan bryggan och altanen.  Inser att vi behöver mer sittgrupper och några solsängar. Så dyrt bara men vi får kolla på utförsäljningen i höst.

Knappt två arbetsdagar kvar sen bär det av till San Agustin. Såååå skönt!

Midnatt

Klockan har precis passerat midnatt och söndagen är kommen. Jag och My fick ett ryck och började städa för ett par timmar sedan och höll på tills nyss. Vi beslöt att ta köket i morgon. Nu ligger vi i varsin soffhörna och läser.

Fredagskvällen tillbringade jag med mina väninnor på Yxlan.  Det var A-N-T-S date 😀. Vi hade jättetrevlig kväll med god mat och härlig gemenskap.  Vi satt ute hela kvällen.  Jag längtar mig vid halv ett, tjejerna satt kvar ute till halv fyra på morgonen.

Åkte tillbaka hem från Yxland vid ett tiden. Jag körde hem två av tjejerna.  Stannade till i Väsby också.  My var på kalas där och jag skulle hämta henne. När jag gjort det åkte vi Plus kusin Nina till Väsby centrum och käkade sen lunch / tidig middag. Jag gick till nagelsalongen och gjorde en Spa-pedikyr.  Vill ha fina lackade fossingar när jag ska resa.

I morgon, eller nja idag.....när vi vaknar ska vi städa köket och sen ska vi till landet.  OM det är soligt så kanske det blir årets premiärbad i poolen.

Det har varit väldigt fint och varmt väder nu i några dagar. I fredags var det 25°! Så underbart! Har längtat.

Tror det börjar nalkas sänggång nu.

EGO dag

Idag har det varit min EGO dag. Tatuerat ögonbrynen  (för tredje gången - måste ju göras om efter några år), varit på thaimassage och fixat naglarna.  Bara unnat mig🖒🖒🖒 Nöjd med resultaten. Brynen tar ju någon vecka innan dom är läkta och färgen mattats något. Men tror dom kommer se schyssta ut.

Har hunnit jobba idag också, såklart. Var på jobbet redan vid sju. Jag är definitivt ingen morgon människa! Jag mår bäst av att få sova till åttatiden.  Men trots denna tidiga morgon så gick det bra och jag har varit pigg hela dagen.

I morgon är det torsdag och då är det Bootcamp träning igen. Längtar! Det är superkul men sjukt tufft. Tror att jag ska svimma och spy varje gång. Konditionen och styrkan börjar komma. Jag känner att det händer grejer i kroppen. På fredag är det vägning och jag är ganska säker på att jag tappat några kilon.

Nu är det läggdags,  som vanligt när jag skriver eftersom det är vid den här tiden jag förhoppningsvis har lite ork över efter dagen.

Turkos ombre

Skriv inläggstext

Bra helg

Helgen har varit angenäm. Fredagskvällen var vi ute och åt. Jag kunde till och med äta nyttigt och bra. Jag vill ju försöka äta så pass bra jag kan nu när jag betalat för att komma i form med kost och träning.

I går, lördag,  åkte jag till min bästa vän för en sleep over.  Vi tog en lång kvällspromenad i det fina vädret. Till ESC festivalen på tv dukade vi fram räkor och lite vitt vin. Jätte mumsigt 🖒🖒🖒

Eurovision Song Contest var ingen höjdare. Bara en av mina top 5 gick in och den kom på femte plats, Sverige.

Idag har jag hunnit med en del. I förmiddags var jag ut en sväng på landet. Sen några små shopping ärenden för att därefter åka mot Brottby och Vallentuna för att hälsa på våran häst Tösen.

Ikväll var vi barnvakt till Ellen. Vi gick till restaurang Lilla Rött öch åt middag. Jag åt grillad kycklingfilé med sallad, keso och avokado.  Jättegott🖒

I morgon är det ny vecka.  Jag ska på kurs i morgonkväll på Folkuniversitetet.  Den här gången ska jag lära mig knyta traditionella pärlhalsband.  Det ska bli spännande.

Veckan som kommer blir intensiv.  Kursen i morgon, två bootcamp kvällar. På onsdag ska jag tatuera mina ögonbryn igen och fixa naglarna.  På fredag ska jag till Yxlan för tjejkväll med övernattning.  Phuuu. Skönt att det snart är dags för solstolen i San Agustin 😎☉

Torsdag

Idag har det gått lättare med dieten och mängden jag ska äta. Magen har också mått väldigt bra, inget knip eller värk. Jag har känt mig pigg också. Natten till torsdagen blev jag tvungen att sova på ett sömnpiller dock. Hade svårt att komma till ro och var jättespänd i käkarna så jag kunde inte använda bettskenan för det värkte i tänderna i underkäken utav trycket.  Då är det bäst att vara utan skenan.

Kvällens bootcamp pass blev inställt men eftersom jag ändå var på plats så körde jag en timme på gymmet. Eftersom jag hade träningsvärk i benen efter tisdagspasset så passade det bra med överkroppsträning.

I morgon är det fredag.  Underbart!

Proppmätt

I samband med min bootcamp träning så har jag fått en kostplan.  Inte världens roligaste precis och inte heller någon variation.  Tur att det bara är under den här månaden! Jag vet inte hur jag ska kunna äta så mycket. Jag har haft magknip större delen av dagen.

Började morgonen med att dricka 1 liter (!) citronvatten.  Shit vad kämpigt det var! När jag kom till jobbet skulle jag äta min frukost. 3 ägg, 2 dl blåbär....Fick bara i mig 2 ägg och blåbären. Kämpade med det i en timme. Till mellis skulle jag äta en valfri frukt men kunde inte. Jag var för mätt. Lunchen blev inte enligt kostplanen idag för den var redan bestämd sedan tidigare. Delade kroppkakor med en kollega.  Jag åt 1 1/5 med lite fläsk och grönsaker.
Eftermiddags mellis bestod utav 3 riskakor med rökt kalkon och paprika.
Middagen var sallad, kycklingbitar, kokat kall potatis och vinäger.
Kvällsmålet skulle vara stekta äggvitor, blåbär och kanel. Jag tog istället en propud och blåbär. 3 Omega3 kapslar. PROPPMÄTT😣😣😣😫😫😫 Dagens kaloriintag är knappt 1500 kcal. I morgon fortsätter det, phu...bara att kämpa på.

I morgon är det bootcamp träning igen. Jag har aningen träningsvärk sedan igår i benen så jag hoppas att vi inte kör så mycket ben. Men ser fram emot träningspasset det är superkul.

Förutom dieter och träning så händer det inte så jättemycket. Jobbar som vanligt. Vädret är upp och ned och jag vet knappt vad jag ska ha för kläder på mig. Nu hoppas jag att det slutar att lura oss hela tiden.  Det får vara nog med snö. Det är ju maj!

Nu börjar nedräkningen till San Agustin.  Två veckor kvar 😎😎😎 Längtar efter solstolen, strand och bad. OCH att få lugn och ro.  Bara slappa och läsa, promenera, geocaching blir det såklart också.

Nu ska jag läsa en stund innan jag ska sova.  Hoppas jag får en bra nattsömn. Natten som var sov jag dåligt och kände mig allmänt konstig i kroppen.

Snö.....???

I morse sken solen och jag var tvungen att använda solglasögon när jag rattade till jobbet. Sen så har vädret bjudit på en milt sagt blandad kompott! Stundvis har det snöat på tvären för att sen avta och solen visade sig, nästa minut så yrde stora flingor vackert runt likt en glaskula med snö. Det är svårt att förstå att det faktiskt är 9 maj. Nu håller vi tummarna för att det blir vår på riktigt inom kort.

Ikväll var jag på mitt bootcamp pass. Fy... F. A. N.   Det märks att jag inte tränat på länge. Periodvis trodde jag att jag skulle tuppa av eller spy! Och, ja, det är anpassat för otränade så jag har inte hoppat på värsta armeträningen. Men det är kul och det kommer bli bättre när orken och konditionen visar sig. Jag har fått mitt kostschema också. Jag ska verkligen försöka hålla det. Tycker att det är så mycket att äta bara.

I morgon är det onsdag och mitten av arbetsveckan.  Längtar sååååå mycket till helgen och att få sova.

Afternoon tea- Rosersbergs Slott

Trevlig tur till Rosersberg för ett besök på slottet.

Längtar.......

Längtar till sommaren,  sol och varma kvällar med iskall rosévin på bryggan i kvällssolen.

Tvkväll

Har nyligen kommit hem från jobbet.  Idag hade jag fakturering så då blir det kvällsjobb.

Nu är det soffläge. Ikväll blir det slappa vid tv'n. Vi ska titta på Prison Brake bl a.

Vilket härligt väder vi har! I tisdagskväll tränade jag utomhus. I går kväll gick vi på promenad runt sjön. Hoppas det fortsätter att vara så här fint under helgen också.

Helgens roadtrip

Bilder från helgens mysiga roadtrip till Tällberg i Dalarna.