Sista fredagen den här månaden

Så var helgen äntligen kommen. Fredagen är snart slut, bara en si så där 40 minuter kvar innan det tickar över till lördag.  Ligger ensam på soffan framför tv'n.  My och Robin har lagt sig.  Per är i Sundsvall och kommer hem igen på söndag kväll. Själv ska jag faktiskt också bädda ned mig strax.  Klockan är ställd på 06 : 00.  Ska till stallet och släppa ut hästarna och morgonfodra.

I morgon ska jag åka till Gnesta och hämta kissebebisen ♥♡♥♡ Ska bli intressant och se vad katterna hemma kommer att säga ☺ Dom är ju ifs vana vid andra katter.  Lilla Kingston,  Mys kompis katt, är ju här igen.  Denna gång stannar han i två veckor.  Det funkar bra med honom och våra.

Det ät alla helgona helg. Är väl förberedd med snask, haha...flera KILO! Ikväll har vi "bara" haft två pårigningar på dörren. 6 utspökade totalt. Bus eller godis? Frågade vad buset innefattade, dock hade dom glömt att planera det. Nåja, dom hade tur för snask fanns ju 😀 Kanske det kommer lite fler besökare i morgon annars får vi käka godis i dagar här hemma.

Lite ledsen att jag inte har haft tid eller ork att halloween pynta hemma.  Jag brukar vara rätt bra på det. Men vår långa semester gjorde så att prioriteringen av saker blev annorlunda i år.

Måste verkligen försöka städa i helgen.  Nu har till och med Per ruttnat på att det ser ut som ett slagfält hemma.  Han vill knappt åka hem efter jobbet på kvällarna.  Äntligen så har han kanske insett hur jag har känt det i alla år .... ont i magen varje dag på väg hem från jobbet bara för att jag visste att nästa "arbetsskift" som ALLT- I-ALLO i hemmet skulle hålla mig syssesatt tills läggdags.
I och för sig så var det bara en bråkdel så katastrofalt stökigt som nu. När jag ser mig omkring hemma nuförtiden så är det väldigt svårt att förstå att det här hemmet har varit pedantisk välstädat och rent tidigare. Men jag har inte ork att klara av det. Jag gör tafatta försök ibland men det går inte ens några timmar så är det lika jävligt igen.  Jag tror att det måste ske ett familjeråd snart innan huset klassas som hälsorisk.

På måndag ska jag börja jobba på 75% efter att jobbat halvtid sedan maj förra året.  Då blir det verkligen mindre tid till att sköta hem, familj och häst med allt vad det innebär.  Kommer bli väldigt tufft om jag inte får uppbackning från familjen.

Nu måste jag lägga mig så jag kommer upp i morgonbitti.

Kanske ngt för mig?!

Snart helg

Har kämpat på under veckan för att komma tillbaka i vardags rutinerna igen.  Har varit lite småsvårt. Trött på dagarna, svårt att somna på kvällarna och kan ligga vaken in på småtimmarna.  Hungrig på de allra konstigaste timmarna på dygnet. Dessutom har det blivit middag ute på krogen två gånger denna vecka.  Stall och intag av hästarna.  Det har som sagt varit svårt att få in en rutin som inte är så energikrävande.

Alla helgona helgen står inför dörren. I år har jag faktiskt inte förberett något 😯 Har helt enkelt inte fått tider att räcka till.

I morgon är det kortdag på jobbet, dag före röd dag.  Om jag kommer kunna gå tidigare vet jag inte. Det är månadsslut och vi är kort om folk så det återstår och se hur pass mycket det blir att göra.

My och jag ska ut och rida i skogen i morgon när jag kommer hem från jobbet. Jag har inte ridit Tösen på en månad så det ska bli jättekul.  Hoppas det blir fint höstväder i morgon och under helgen.

På lördag har jag utsläpp i stallet mellan klockan 6 och 7 på morgonen så sovmorgon = tji fick jag.  Ska också hämta lilla kissebebisen på lördag. Längtat! Så spännande och få hem henne ♡

Klockan är 23 nu och jag ska försöka....!!!!......sova!

Hemma

Så var jag hemma i Sverige igen.  Känns väldigt konstigt.  24 dagar går snabbt fast ändå känns det länge,  haha... Det har varit en fantastisk semester på alla sätt.  Hoppas nu att jag är uppladdad för en mörk och lång höst/vinter.

Tror My tyckte det var rätt skönt att vi kom hem. Lite har hon nog saknat oss. Presenterna uppskattades av såväl My som systerdöttrar.

Just nu har jag svårt att hitta ro till att sova. Sov nästan hela resan över Atlanten till London eftersom vi flög nattetid från Miami. Efter att ha kommit hem har jag känt mig aningen över speedad.  Blir nog ett piller som sömnkamrat. Det är ju måndag och arbete i morgon.  Bara att köra igång på rotmos.

Kommande dagar hemma blir till att röja upp hemma.  Ska också försöka hinna med att rida. Till helgen ska jag åka och hämta lilla kissebebisen 😍

Nu ska jag läsa ett tag innan jag ska sova.

Regn = shopping

Idag har det regnat oavbrutet.  Vi trotsade regnet ochgav oss ut på shopping.  Dygnsura men vid gott mod spenderade vi sjukt mycket pengar.  Nåja, pengar är till för att rulla, enligt min man. Det blev ju en del shopping i går kväll dessutom.  Då "hyrde" vi en taxi i nästan 5 timmar. Vi fick en bra deal och blev tjenis med chauffören.  Han ska köra oss på lördag också.

Jag är i alla fall rätt nöjd med shoppingen även om jag inte hittat allt jag ville. Men men, har ju några dagar kvar 😆

Hoppas att vi får fint väder imorgon så vi kan gå ned till beachen.  Dock ser det inte så jätte lovande ut på väderleken men hoppas på att den inte stämmer.

Nu är klockan strax efter 22 här och jag ska snart lägga mig.  Har några dagar på raken nu sovit till efter 10 på förmiddagen.  Onödigt när det är så få dagar kvar. Vill ta tillvara på tiden här.  Hoppas att jag orkar upp i tid i morgon.

Måndag

Frukost avklarad.  Kylen påfylld med dryck. Lite vila på soffan nu innan jag ska svida om till bikini och gå ner på stranden 😎

Sista veckan

I morgon, måndag,  börjar sista veckan för oss.  På söndag kväll kommer vi hem till Sverige igen.  Kommer kännas väldigt konstig att kliva rakt in i hösten. Kontrasten kommer bli tuff. 30° vs 10°....huaa...

Har haft svårt med uppkopplingen här. Det är väldigt svajiga linor till och från.  Har försökt lägga ut bilder vilket stundom inte funkat och ibland går det inte ens att få iväg en text.

Dagarna här har i Miami har bestått av sol och bad på stranden ibland vid poolen på taket.  Idag blev det poolen. Söndagar på stranden är ingen avkoppling.  Massor av folk och trångt bland stolar och parasoll.

Framåt eftermiddagen har vi gått ut och promenerat till gatorna där "allt händer". Gått på olika barer, kollat i butikerna.  Jag har även hunnit med att geocachea 😀.

Ikväll var vi på en av våra favorit restauranger. Benihana of Tokyo.  Som vanligt var det kanon.  Showande kock och supergod mat.

Imorgon ska vi gå till stranden.  Eftermiddagen är inte planerad men det lutar nog åt att hänga på Ocean Drive.

Innan vi ska resa hem så ska vi hinna med att shoppa på Sawgrass Mills. Listan är lång 😆 Vi ska också hinna med ett besök på skyttebanan och provskjuta olika vapen.

Poolhäng på taket

Tillbaka i Miami

I morse lämnade vi Key West och körde tillbaka upp till Miami. Lämnade hyrbilen och tog en taxi till hotellet ute på södra Miami Beach.

Sviten vi hyrt är helt fantastisk!  Ska lägga ut bilder ngn dag. Kommer sova som en prinsessa i en 2 meter bred säng med 5 kuddar, tempurmadrass,  vita silkeslakan... Zzzzzzzz

I morgon blir det en dag på stranden.

Poolhäng

Förmiddagen spenderades med promenad i Key West stad. Åkte ett rundturståg i 45 minuter.  Turen skulle vara i 90 minuter men vi klev av på hållplatsen halvvägs. Så sjukt hett att vi var tvugna att fylla på med vätska.  Efter det promenerande vi upp till vårt hotell.

Eftermiddagen blir vid poolen idag. Vi orkar helt enkelt inte gå i värmen till stranden.  Helt okej att ligga vid poolen faktiskt.  Vi har ju ändå 11 dagar på Miami Beach som vänta 😎

En prinsessa

Lagom till alla helgona helgen ska vi hämta vår Main Coon  prinsessa,  S*Country Dreams Limited Edition. Ser fram mot att få hem henne ♡♥♡♥

Foto från Country Dreams hemsida.

Härliga dagar

Njuter utav ledigheten,  värmen och solen.  Okej, kan medge att det är aningen för hett för min del. 33 grader i skuggan är ganska svettigt!  Som tur så är de flesta jag ser lika svettiga som jag så jag behöver inte skämmas,  haha.

Det är toppen här i Key West.  Ett bra beslut att åka ner hit.  Solar, badar,  går på barer, geocachear mm. Faktiskt har vi varit lite husliga idag.  Vi har haft tvättstugan.  Behövde verkligen tvätta, speciellt när det är så här varmt och fuktigt.

Ikväll var vi helt slut. Gick till en bar och tog några öl - här köper man en ishink med bira, 5 st för $10, supetbilligt! Vi kom tillbaka till huset vid 19 tiden. Fixade den färdiga tvätten. Tanken var att vi skulle iväg ut och gå ned till Duval St där allt händer. Men vi insåg att vi faktiskt inte orkade. Istället blev det soffhörnet framför tv'n med ett par glas vin.

Per sussar sött nu och jag ska också sova faktiskt fast att klockan bara är tio. I morgon vet jag inte vad vi ska göra men sol och bad lär det i alla fall bli. Vi har pratat om att hyra jetski, får se.

Key West

I morse klev vi av kryssnings fartyget efter vår veckolånga kryssning. Det har varit fantastiskt härlig resa. Massor av sol och bad.

Från början var tänkt att vi skulle åka till Orlando i fyra dagar. Men vi bestämde oss för att istället köra söderut och till Key West. Resan ned hit tog drygt 3 timmar. På vägen stannade vi till på Mc Donalds för att kunna koppla upp oss på ett öppet wifinät så vi kunde leta upp ett passande boende. Hittade ett fint gammalt hotell i den äldre delen av staden. Ett typiskt Victorianskt Key West hus med en lummig palmträdgård med pool. Bara några kvarter från hamnen. Vi har hyrt en liten svit. Sovrum och vardagsrum. Super mysigt! Det var rätt dyrt men absolut värt priset med tanke på det centrala läget. Frukost ingår :)

I morgon ska vi till stranden på dagen. Under eftermiddagen ska jag ut och geochacha. Ska lämna ett par Travel Bugs (TB's) som för hoppningsvis blir upplockade och sen får resa vidare. De två jag lämnade under kryssningen, en på Saint Martin och en i Puerto Rico, har redan blivit upplockade. Kul!

Hoppas på molnfri kväll i morgon för solnedgången är magisk här i Key West.

Här är jag

Har det fantastiskt på resan. Stekhet och soligt. Har inte haft tillgång till internet på båten. Det är svindyrt, $30 för 60 minuter.
Just nu är vi på Grand Turk. Hittade gratis wifi på en strandbar.
På lördag är vi tillbaka till Miami.  Så snart jag får tillgång till bättre nät så skriver jag mer och lägger upp bilder.

Kram

Kram

På lördag

Dag 1

Första dagen i Miami lider mot sitt slut. Det har varit en varm dag. Omkring 34 grader, kvavt och fuktigt. Ikväll kom det regn och åska. Ganska maffigt oväder faktiskt. Vi började dagen vid poolen redan vid klockan 9. Jag lyckades sova till 8 i morse faktiskt även om jag vaknade flertalet gånger under natten. Per han vaknade ett på natten och kunde inte somna om. Blev några dopp i havet också det var riktigt varmt i vattnet. Lite folk på stränderna så det var lugnt och skönt. Solen tog bra den lilla stund jag var i solen. Höll mig mest under palmparasollet. Hade inte hunnit köpa några solskyddskrämer så jag ville inte vara för mycket i solen. Bränna sig direkt är ingen hitt. I morgon eftermiddag checkar vi in på kryssningsfartyget. Avgång är 19:00. Söndagen blir till havs och på måndag blir första stoppet. Saint Martin. Klockan är snart 21:30 här. Är glad att jag har lyckats hålla mig vaken för det gäller att hitta rätt tidsrytm. Vi är ju sex timmar efter Sverige. Lyckades komma in det öppna wifi nätet uppe på rummet, äntligen. Har inte lyckats på mobilen eller taben men på PC'n gick det bättre. Just nu ligger jag på sängen. Dricker vin och internet'ar :) Ska titta lite på tv innan det är sovdags.

9 timmar kvar

Nu är det drygt 9 timmar kvar tills vi sitter på flyget och är redo för första resan mot London där vi ska byta plan.  Kan fortfarande inte direkt förstå att vi ska iväg.

Har precis kramat My och sagt hejdå.  Hon gick och la sig och sover i morgon när vi åker. Klockan är ställd på 05:30 och taxin är beställd till halv sex.

All packning är så gott som klar.  Per har lite t-shirts och byxor från tvättstället som ska packas.

Mobilen är laddad med ljudböcker och taben med e-böcker från biblioteket.  Har så jag klarar mig under sol parasollet 😎 Externa batteribanken är laddad så jag har ström så jag klarar hela flygresan.

Nu ska jag sova så jag kommer upp i tid.